adidas - proč ho všichni chtějí?
Asi není lidí, kteří by neznali slavné logo v podobě čtyřlístku nebo tří pruhů adidas. Tato značka si v průběhu let získala oblibu a uznání zákazníků po celém světě díky nabídce vysoce kvalitních výrobků. Díky sledování nejnovějších módních trendů a skvělému designu je dnes značka jedničkou na světovém trhu. Společnost se zaměřuje na rozmanitost a svobodu a počet jejich věrných fanoušků neustále roste.
Značka adidas - Jak uspět?
Značka byla založena v roce 1924 v malém německém městě v Bavorsku. Možná ne každý ví, že se jedná o rodinný podnik. Jejími původci byli dva bratři - jméno jednoho z nich, Adiho Dasslera, se stalo inspirací pro jedinečný název značky, adidas. Zpočátku bylo cílem bratrů Dasslerových poskytovat sportovcům obuv té nejlepší možné kvality. Hnacím motorem značky byly v té době události, jako byly zlaté olympijské medaile, které získali němečtí atleti Linda Radka (1928) a Josse Owens (1936), které silně přispěly k rozvoji společnosti a zvýšily popularitu značky nejen mezi německými, ale i evropskými spotřebiteli. V historii značky není nouze ani o zlomové okamžiky. Na konci 40. let 20. století opustil společnost jeden z bratrů, Rudolf, který se rozhodl vybudovat od základu konkurenční značku Puma. Ani tato událost však Adiho Dasslera neodradila od dalšího boje za dobytí trhu se sportovní obuví.
Oči celého sportovního světa se ke značce obrátily v roce 1949, kdy se charakteristická kompozice tvořená třemi rovnoběžnými pruhy stala ochrannou známkou adidas. V 50. letech 20. století již bylo logo spojováno s vysoce kvalitními výrobky a dobrými sportovními výkony. A stejně jako dnes chtěl mít oblečení adidas ve svém šatníku každý. Historie vývoje značky adidas byla tak intenzivní a fascinující, že není možné shrnout všechny okamžiky slávy značky adidas. Nelze však nezmínit například první unikátní tenisky adidas, které byly pro některé přímým impulsem k tomu, aby německý tým v roce 1954 velkolepě porazil Maďary a vyhrál tak mistrovství světa. Dynamický vývoj značky byl velkolepě zpečetěn v roce 1972, kdy se slavný trojlístek stal oficiálním logem adidas.
Řecká bohyně 21. století
Jedinečný charakter značky vychází z inspirativní osobnosti jejího zakladatele Adiho Dasslera. Ten byl po celém Německu známý dvěma věcmi: svou láskou ke sportu a neustálým hledáním inovativních řešení pro své výrobky. Ukázalo se, že tyto dvě vášně dokázal skvěle skloubit. Většina výrobků adidas cz vznikla jako výsledek dlouhých konzultací Adiho Dasslera se sportovci z celého světa. Výsledkem bylo, že značka navrhovala své výrobky především s ohledem na potřeby spotřebitelů. Důležité bylo, že světoví sportovci byli pro značku stejně důležití jako běžný uživatel z americké střední třídy. Právě lidské potřeby v kombinaci s inovativní technologií se ukázaly být zárukou úspěchu.
High-fashion a tenisky
21. století je pro společnost adidas příběhem úspěchu. Dynamické tempo světové ekonomiky přálo značce, která se díky desetiletím tvrdé a úspěšné práce stala oblíbenou značkou zákazníků a ikonou popkultury. Nikoho už nepřekvapí spolupráce se světoznámými návrháři: Stella McCartney nebo Jeremy Scott. Díky nim vznikla mezinárodně žádaná, ultramoderní obuv, jako jsou tenisky adidas, které se skvěle hodí jako výrazný doplněk k honosnému outfitu. Jedním z ikonických modelů značky adidas jsou tenisky adidas Stan Smith, které v roce 1971 poctily svým jménem legendárního tenistu. Model byl původně navržen s ohledem na tenisový kurt, ale ukázalo se, že Stan Smithy se dobře hodí i pro každodenní výzvy. Možná právě v této všestrannosti spočívá jejich úspěch. Jednoduché, moderní linie těchto bot a vysoká kvalita zpracování z nich dělají bestseller značky již téměř padesát let. Další ikonický model, adidas Superstar, vznikl v roce 1969 jako první inovativní nízká basketbalová obuv. Průkopnický kožený plášť boty „shell top“ vyvolal uznání nejen u špičkových basketbalistů, ale i u zvědavých zákazníků. V devadesátých letech se Superstary staly oblíbeným modelem slavné hiphopové skupiny RUN DMC. Klasická silueta, pohodlí a odolnost rozhodly o celosvětovém úspěchu tohoto modelu.
Tradice se mísí s moderností
Odpovědí na nejnovější trendy jsou boty adidas Tubular, které zaujmou svou jednoduchostí a moderním stylem. Model Tubular je dokonalým příkladem toho, jak skloubit dlouholeté dědictví značky, nejmodernější technologie a futuristický design. Charakteristickým znakem těchto bot je prodloužená, ultralehká podrážka, která poskytuje neuvěřitelné pohodlí. Model adidas ZX je naproti tomu ideální pro každého, kdo rád denně chodí v běžecké obuvi; koneckonců je to mladší dítě řady ZX (konkrétně modelu ZX 8000 z 80. let) vytvořené s ohledem na běhání. Tento model se vyznačuje především pokročilými technologiemi dokonale zkombinovanými s moderní siluetou.
Závan čerstvého vzduchu: novinka od adidas
Společnost adidas je skutečným specialistou na tvorbu obuvi, která se dokonale přizpůsobuje neustále se měnícímu vkusu zákazníků. Tak tomu bylo i v případě modelu NMD.Vznikl jako kombinace tří archivních modelů Micro Pacer, Boston Super a Rising Star.Tradici byl vdechnut nový život, což se ukázalo jako skvělý nápad, protože NMD uchvátily celý módní svět.Jejich velmi jednoduchá linie je ideální pro doplnění jakéhokoli vzhledu. Stejně tomu bylo i v případě modelu EQT. Historie řady Equipment sahá až do devadesátých let, ale nová verze jednoduše zaujme. Futuristický design v kombinaci se zářivými barvami působí dojmem síly a dynamiky, takže model EQT je jasnou volbou pro originální a sebevědomé lidi. Model X_PLR s minimalistickou siluetou a téměř běžeckým stylem je dokonalým doplňkem. Skvěle se hodí pro úžasná dobrodružství v městské džungli. Značka adidas je dnes celosvětově nejrozpoznatelnějším tvůrcem trendů. Značka adidas je lídrem na trhu nejen ve sportu, ale také ve streetovém oblečení a životním stylu. A vše nasvědčuje tomu, že se značce adidas bude dařit i nadále.