Sportovní boty nike - odsouzené k vítězství
Nike je značka, která je lídrem ve své branži. Každá třetí sportovní doplnky/ponozky na světě má charakteristické logo v podobě Swoosh, které je známé všude. V čem tkví úspěch tak ohromné popularity těchto produktů? Které z nich se staly pro značku vlajkovými?
Cesta k Nike - malé pivo z fotbalem v pozadí
Většina známých značek své počátky váže s nevelkými místními firmami. Skromně začali také Phil Knight a Bill Bowerman - zakladatelé firmy, kterou dnes známe pod názvem Nike. Na počátku se zabývali distribucí japonské Onitsuka Tiger. Zajímavostí je, že název firmy se bezprostředně váže s názvem oblíbeného piva jednoho z majitelů. Knighta napadlo stvořit název firmy spojením oblíbeného alkoholu s hlavním směru podnikání společnosti. Tak povstal Blue Ribbon Sport. Zatímco název Nike se poprvé objevil jako označení jedné z kolekcí fotbalových bot, jednak postupem času se přijal natolik, že pokrýval celou produkci.
Inovace a profesionalita
Ještě v době, kdy značka neměla jasně stanovenou strategii rozvoje, její majitelé se soustředili na neustálé zdokonalování produktů poskytovaných svým klientům. Bowerman fascinovaný joggingem chtěl stvořit lehké, na míru střižené boty, které budou odpovídat potřebám běžců, proto často rozebíral a vylepšoval jednotlivé modely. Sám Bowerman byl trenérem lehké atletiky a zapáleným běžcem, proto znal od samotné podrážky znal potřeby potenciálních klientů, což přenášel do produkce jednotlivých produktů. Takto vznikla značka, která šla naproti očekáváním sportovců a částečně iniciovala módu pro aktivní životní styl, počínaje od USA, až po nejvzdálenější zákoutí naší planety.
Řecká bohyně 21. století
Současná hodnosta značky Nike se odhaduje na přibližně 100 miliard dolarů a díky ní se životní styl stal téměř náboženstvím pro mnoho lidí po celém světě. „Just do it!” známý reklamní slogan Nike se stal jednoduchým, ale neobvykle energetickým a motivujícím motem, který nejlépe zobrazuje cíle a záměry značky. Stejně tak jako logo firmy, které cíleně poukazuje na ideu sportovního oblečení a bezprostředně se propojuje s názvem firmy. Dynamická kolekce Nike, uznávaná po celém světě, měla odrážet křídla řecké bohyně vítězství. Podstatou firemní politiky však nejsou pouze marketingové aktivity, ale především hodnoty plynoucí z jejich produktů.
Top modely Nike
Současná značka Nike by byla nekompletní bez vlajkových modelů obuvi, které se staly populární na celém světě. Nejlepším příkladem jsou designérské sneakery Huarache navazující na model z 90. let. Jejich futuristický tvar zajistí, že každá Vaše stylizace nabere neobvyklý charakter. Dalším opravdovým must have poslední sezony, jsou bílé Air Force 1 inspirované basketbalovým stylem. Vysoký svršek a odpružená gumová podrážka zvýší trvanlivost produkt, což má vliv na komfort nošení a samozřejmě Vám také zajistí nejmódnější look. Ve skříni každého fanouška produktů od Nike nemůže scházet Air Max. Slavný systém se vzduchovým polštářkem garantuje odpružení na nejvyšší úrovni a kultovní design se osvědčí v každé stylizaci. Nadčasový hit mezi sneakersy!