Historie adidas EQT
Historie adidas EQT běží souběžně s historií systémových změn. Nápad na stvoření nové série adidas se zrodil koncem 80. let, ponecháním značky v pozadí předních světových výrobců v oblasti sportu a lifestylu. Uchvácení pozlátkem, vším co je barevné a cool, ale ne zrovna potřebné, vedlo ke globálnímu prahnutí po novinkách. Nikdo už nezůstává věrný značkám, trh se stává nelítostný, adidas se tedy rozhodne s tím něco dělat, a to i navzdory těmto faktům. Přichází s modelem, který je návratem k minimalismu, nezbytnosti a jednoduchosti. A to přináší úspěch. Jak se to stalo?
90. léta byla pro adidas symbolická. Značka se rozhodla pro „reset” a napsání nové současné historie značky. V tom jistě pomohlo předání firmy do nových rukou. Bratři Dasslerovi, kteří do té doby značku řídili, ji předali Robertu Louisi Dreyfusovi. A ten si dal za cíl, že boty adidas budou první volbou všech sportovců. To se mu nakonec povedlo, ale aby toho dosáhnul, byl nutné pozměnit profil firmy. V 80. letech byla značka kultovní mezi rapery, kteří se zamilovali do slavných Superstar. Nyní byl čas na to, aby boty adidas vkročily na běžící pásy a hřiště.
Skvělá 90. léta
adidas Equipment, tedy zkráceně EQT, jehož heslem bylo: „Vše, co je nezbytné. Nic, co je zbytečné,” se stávají symbolem této změny. Značka nabízela boty v tlumených barvách, jako je bílá, zelená a černá, které se staly naprostým protikladem toho, co tehdy bylo v módě. Jejich asymetrická konstrukce v sobě uzavírá přednosti, které jsou ve sportovní obuvi nejdůležitější: ochranu, podporu a produktivitu. Riziko se oplatilo. Boty si bleskurychle získaly ohromnou slávu a staly se žádaným objektem všech sběratelů.
Expanze módní branže – čas na „výstřelky”
Cíl byl dosažen – boty, oblečení a doplňky adidas opět vkráčejí do světa sportu. Po opětovné záměně na pozici generálního ředitele, značku čekaly další změny. Jednak ne ihned. Další expanze světa sportu, tentokrát v podání Herberta Heinera, se odehrávala bez spektakulárních událostí. Kromě získání několika známých ambasadorů ze světa sportu (mimo jiné Muhammad Ali či David Beckham), se toho hodně nedělo. Teprve spolupráce adidas x Stella McCartney způsobila ideální propojení světa módy a sportu. Značka adidas vešel do módní branže, která byla spojována spíše s výstřelky, což vše změnilo. Od té doby se stala jednou z těch značek, které nejenže jdou naproti očekáváním klientů, ale dokonce vytvářejí vkus a potřeby.
Návrat ke kořenům - EQT v nové verzi
Jednak po odvážných byznysových pokrocích a mnoha úspěšných přehlídkách, nastal další prostoj ve výsledcích firmy, který sklonil značku k tomu, aby… se vrátila zpět k „nejdůležitějším věcem”. V roce 2017 značka adidas představila nové modely EQT. V promočním filmu připomněla historii kolekce a představila ji jako ikonickou. Tvůrci stvrdili, že svět je připraven na návrat k podstatě sportu a aktivit, tak tedy ve světe neustálých změn, ohromeném nezvyklými oznámeními, stojí za to se opět setkat s tím, co je nejdůležitější – nejlepší materiály, funkčnosti, promyšlená konstrukce. Reinterpretace kultovního modelu EQT uchvácí. Současnost se zde mísí s historií a obě éry dodají botám to nejlepší. Namísto ikonické zelené se objevuje červeň – Turbo Red. To je odstín z druhé strany palety barev, který Vás odliší v davu. Přizpůsobí se noze, garantuje skvělé odpružení a měkkost, a především – pečují o Vaše nohy během každé aktivity. I přes uplynulé roky, podstata zůstává stejná.