Timberland – historie značky
Začátek 20. století. V malé továrně v Bostonu se stává nádeníkem Nathan Swartz. Takto začíná historie značky Timberland, kterou dnes z jistotou můžeme označit za jednu z největších firem na světě, zabývající se výrobou oděvů a obuvi.
Nepromokavá obuv
V roce 1965 se v hlavě vynikajícího ševce a podnikatele, jakým bezpochyby Nathan Swartz byl, zrodil nápad na stvoření nepromokavých bot do nepříznivého počasí. Od nápadu po premiéru hotového produktu uběhlo 8 let a v roce 1973 mohl svět vidět voděodolné boty značky Timberland. Technologie voděodolnosti spočívá v tom, že svršek je nejdříve vtlačen do podrážky a poté jsou tyto dva elementy sešity. Unikátní, na tehdejší dobu, vynález si získal přídomek „Žlutý” a dodnes je jedním z nejpopulárnějších modelů v celé nabídce tohoto amerického výrobce.
Čas rozvoje
Úspěch „Žlutého” a manažérské schopnosti zajistily, že se továrna rozvíjela a firma posílila svou pozici na trhu. Ještě tentýž rok debutovala na mezinárodním trhu, čímž si zvýšila šance na získání nových klientů.
Timberland ve světě módy
Hip-hop zajistil značce Timberland ohromnou popularitu a olbrzymią popularność i przyczynił się do szybkiego pojawienia się trendu również w mainstreamie. Timbsy, jak se jim začalo zbrobněle říkat, zaczęto je pieszczotliwie określać, stanowiły dla wielu pierwszy punkt listy zimowych zakupów. V roce 2002 pro potěšení mnoho žen přišly na trh Timberlandy na podpadcích, za kterými stojí značka Manolo Blahnik, která je známá ze seriálu Sex ve městě. V tomto modelu vystupují ve svém videoklipu Beyonce („Bonnie & Clyde”) a Jennifer Lopez („Jenny from the block”). Takovéto spolupráce značka praktukuje dodnes. Variace odvozené od klasických Timberlandů ukázaly mezi jinými teraz. Do tej pory wariacje na temat klasycznych Timberlandów ukazały się między innymi we współpracy z markami Colette, Tommy, Billionaire Boys Club či Supreme
Drogoví dealeři v Timberlandech
Nosili je mezi jinými členové skupiny Wu-Tang Clan či Boot Camp Clik. Populární americký raper, Notorious B.I.G, se dokonce zmiňoval o těchto botách v jedné ze svých skladeb. Timberland Company se obávala, že jim uškodí spojování firmy s prostředím rapu, jednak dobrému jménu značky to vůbec neublížilo a prodejnost stále rostla. Proto se výrobce obuvi přestal distancovat od milovníků hip-hopu a klasické „Žluté” do poloviny 90. let generovaly nejvyšší tržby v celých Spojených státech a předčily dokonce Nike Air Jordan.
Ekologická a charitativní činnost
Jistě ne každý ví o tom, že firma Timberland k výrobě užívá recyklované a ekologické materiály. Přelomem k proekologické činnosti bylo navázání spolupráce se společností Green Rubber, zabývající se recyklací pneumatik. Kromě toho se značka mnohokrát účastnila akcí pro potřebné. Jako příklad zde můžeme uvést prodej speciální kolekce oděvů a předání peněz z jejich prodeje obyvatelům Darfuru.
Timberland dnes
Značka Timberland nezměnila své předpoklady a podobně jako dříve, i dnes se snaží dbát především o to, aby se jimi vyrobené boty označovaly výjimečnou pevností a kvalitou. Firma má na svém kontě mnoho úspěchů, jako například v roce 2008, kdy získali ocenění v kategorii „Pánská denní móda”, kterou udělil časopis „Móda a styl”. Dále v roce 2010, díky své proekologické, obdržela 2. místo v klasifikaci Climate Counts.