Historie Nike Huarache
Historie modelu Nike Huarache začíná tam, kde všechny největší úspěchy Nike – v hlavě skvělého projektanta Tinkera Hatfielda, který zodpovídá také za Nike Air Max a mnoho modelů Jordan. Co ho nyní inspirovalo k tvorbě? A jaký je efekt?
„Když jsem byl na vodních lyžích…”
Takto by se dala začít historie těchto originálních tenisek, kdyby vyprávěl příběh Hatfield. Pravdou je, že se nápad na jejich stvoření zrodil během výpravy k vodě, se záměrem zažít emoce spojené s extrémními sporty, pokud se takto dá nazvat jízdu na vodních lyžích. Tinker se převrátil a čekajíc na motorový člun se díval na své nohy. To byl moment, ve kterém se obvykle křičí „Heuréka!”, i když v tomto případě by se spíše hodilo „Neopren!”.
Inovační zahalení
Projektant postřehl, že boty z neoprenu mu perfektně obepínají nohy. Na rozdíl od sportovních bot, které sám stvořil, tento materiál se ideálně přizpůsobil tvaru nohy. I když mnoho odborníků podezřívá, že Huarache vznikly inspirací Sock Racer, založení tohoto modelu bylo zcela jiné – elastičnost límce, která dovoluje botám zahalit nohu v místech, kde má každý zcela jiný tvar!
Proč Huarache?
Nelze hovořit o jejich historii bez zmínky o zábavném momentu s vymýšlením jejich názvu. Projekt Hatfielda trefil do vedlejší místnosti, kde tehdy úřadoval Sandy Bodecker. Zaujal ho tento model, jednak chyběl mu v projektu skelet obuvi a dopsal k nim: „Sneaker of the Goads”. Tato fráze poukazovala na fakt, že v takových botách chodil sám Zeus, proto by tedy měly mít tvar sandálů. Jednak Tinkerovi nešlo do hlavy nazývat tímto způsobem svůj nový unikátní model, takže s navázáním na sandále je pojmenoval Huarache – název sandálů původních obyvatelů Ameriky.
Všechno bylo skvělé, ale proč se to neprodává?
Celé nadšení spojené s Nike Huarache vyhaslo, když se ukázalo, že jejich prodejnost je tak špatná. Což v praxi znamená sotva 50 prodaných párů bot. Prodejní katastrofa způsobila zastavení jejich produkce. Stále jednak zůstaly ty, které již byly vyrobeny, ale nepodařilo se je prodat. Hrdinou akce se stal Tom Archie, který je vzal na newyorský maraton, během kterého prodal téměř 5000 párů Huarache! Tento jeden den stačil, aby se karty obrátily. Popularita modelu bleskurychle rostla a ještě tentýž rok jejich prodej přinesl zisky ve výši 250 tisíc dolarů!
Nové Huarache
Nejnovější projekty z této řady jsou mezi jinými Nike Air Max 90 Current Huarache, které spojují v sobě tři modely – Air Max 90, Air Huarache a Nike Free. Nutno říci, že efekt je ohromující! A dále Nike Huarache Free odvozené od prvního projektu Hatfielda. Tyto boty jsou dalším důvodem na to, že se v Nike nezapomíná na staré dobré formy provedení. Po uplynutí let jsou Huarache stále oblíbené. I když jejich popularita není již na takové výši, jako sláva Air Maxů, mají svou slávu mezi lidmi, kteří provozují sport a mají rádi aktivní životní styl. Díky elastickému límci se Huarache perfektně přizpůsobí! A to je přeci u sportovních bot nejdůležitější.